Przyszłość jest blue

Zadzwoń do nas!

Profesjonalne podejście, wiedza z zakresu
procesu logistycznego i produkcyjnego
oraz ogromny potencjał Grupy Azoty.

Roztwór czystego powietrza

Zadzwoń do nas!

Odetchnij z ulgą

Zadzwoń do nas!

Kilometry w kolorze blue

Zadzwoń do nas!

Jedź ekologicznie

Zadzwoń do nas!

Technologie

TECHNOLOGIA SCR

Innowacyjna technologia SCR opiera się na selektywnej redukcji katalitycznej. Do jej przeprowadzenia stosowany jest NOXy® (inaczej AdBlue®), który dzięki specjalnemu działaniu powoduje ograniczenie emisji szkodliwych substancji, a tym samym pozwala spełnić normy unijne obowiązujące w tym zakresie. Działanie systemu SCR polega w głównej mierze na sprowadzeniu tlenków azotu do postaci nietoksycznego azotu oraz pary wodnej, co następuje w układach wydechowych Diesla.

Pojazdy korzystające z technologii SCR wyposażone są w dodatkowy zbiornik. Z niego NOXy® poddawany jest do katalizatora gazów wydechowych przy udziale wysokiego ciśnienia. Technologia została spopularyzowana przy silnikach wysokoprężnych w pojazdach ciężarowych oraz autobusach. Na przestrzeni ostatnich lat SCR jest coraz chętniej wprowadzane także do statków, lokomotyw spalinowych, a także maszyn rolniczych i budowlanych.

Technologia SCR znajduje swoje zastosowanie także w silnikach diesla samochodów osobowych. Szacowane zużycie NOXy® wynosi 0,9 L/ 1.000 km, czyli pełny zbiornik NOXy® w aucie osobowym wystarczy na co najmniej 20.000 km. Oznacza to, że płyn NOXy® będzie uzupełniany w autach osobowych podczas wizyt na stacjach serwisowych przy okazji przeglądów okresowych.

TECHNOLOGIA SNCR

SNCR – (selektywna niekatalityczna redukcja) polega na dodaniu do wylotowych gazów spalinowych substancji zawierających amoniak lub mocznik. Odczynnik selektywnie redukuje NO do postaci molekularnego N2. Reakcja wymaga odpowiednio wysokiej temperatury i jest rozwiązaniem stosowanym na skalę przemysłową.

Metoda selektywnej redukcji niekatalitycznej umożliwia obniżenie emisji tlenków azotu z gazów spalinowych od 40% do 70%.
Korzyści jakie niesie ze sobą ta metoda:

  • zbędność katalizatorów i odpowiednich reaktorów,
  • zbędność podgrzewania spalin, gdyż proces redukcji prowadzony jest w strefie wysokich temperatur,
  • ograniczenia emisji tlenków azotów w samym źródle ich powstawania,
  • jest technologią tańszą we wprowadzeniu na skalę przemysłową.

Serwis bluesolution.pl używa cookies i podobnych technologii. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych tu cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close